Nejúspěšnější „eMko“ poslední dekády přichází s novou generací. Sportovní divize BMW M při oslavě svého 50. výročí oficiálně představilo další žhavou novinku, která se určitě bude líbit všem autičkářům, milovníkům zadních koleček a benzinovým nadšencům! Svého nástupce se dočkalo nejprodávanější kupé poslední dekády mnichovské automobilky. Přivítejte spolu s námi nové BMW M2!
Kompaktní sportovní kupé
Kompaktní rozměry spolu s hnacím ústrojím a technologií podvozku přizpůsobenou z modelů M3 a M4 (CLAR platforma) jsou jádrem konceptu vozidla, který dává nové generaci dvoudveřového modelu okouzlující agilitu a ovladatelnost. Výrazný charakterový profil se projevuje v expresivním designu exteriéru s atletickými proporcemi kupé. Nové BMW M2 pokračuje v různých atributech v tradici značky sportovních modelů s kompaktními rozměry, která začala v roce 1973 příchodem BMW 2002 turbo. Staví také na úspěchu svého předchůdce, z něhož se po celém světě prodalo téměř 60 000 kusů.
Novinka se snaží navázat na svého úspěšného předchůdce. Velikostně je však o 119 milimetrů delší, 16 milimetrů širší ao 11 milimetrů nižší oproti předchozí generaci. Rozvor nápravy narostl o 54 milimetrů, což přináší prostornější interiér. Rozchod kol se vpředu zvětšil o 38 milimetrů a pouze o 4 milimetry vzadu. Těmito novými úpravami nová M2 generace připomíná technicky zmenšenou M4 v kompaktnější verzi.
Design novinky z dílny mnichovské automobilky přichází s velkou bezrámovou mřížkou chladiče s horizontálními lištami, která se pojí s třídílným spodním přívodem vzduchu s téměř pravoúhlými obrysy (známý M vzhled). Po bocích přední části se nacházejí bezrámové ledvinky s téměř čtvercovými otvory, což působí agresivně. Design byl vypracován s důrazem na přívod chladicího vzduchu a aerodynamickou rovnováhu.
Z profilu si můžeme všimnout, že došlo k rozšíření blatníků a prahů, které udávají tón bočnímu pohledu. Typická emková zrcadla zůstala zachována. Také zadní část nového BMW M2 působí kompaktním a silným dojmem. Přidává množství individuálních prvků v podobě poutavého spoileru na víku zavazadlového prostoru, vertikálně uspořádaných reflektorů, vložek difuzéru zadního spoileru a dva páry koncovek výfuku, které jsou umístěny daleko od vnějších okrajů. Specifická M kola mají vpředu průměr 18 palců a vzadu 20 palců.
Zákazníci mají na výběr pět laků karoserie. V nabídce je nový modrý odstín Zandvoort Blue a červený lak Toronto Red. Za příplatek je dostupná M Carbon střecha, která snižuje hmotnost vozidla o 6 kilogramů, a adaptivní LED světla.
BMW M2 interiér
Z pohledu řidiče je nejvýraznějším interiérovým prvním nejmodernější architektura s digitálním přístrojovým štítem a infotainmentem iDrive 8. Jak už to v nových automobilech bývá, na palubové desce se nacházejí dva velké dotykové obrazovky BMW Curved Display (12,3 a 14,9 palců). Operační systém spolu s obrazovkami byly navrženy pro intuitivní interakci mezi řidičem a vozidlem. Systém iDrive 8 umožňuje personalizaci pomocí BMW ID a aplikace My BMW, jakož i používání osobní eSIM ve vozidle. Integrace chytrého telefonu pro Apple Car a Android Auto je také součástí standardní výbavy nového BMW M2 a nechybí ani 5G anténní systém pro optimalizované připojení. Díky M Drive Analyseru a stopkám M Laptimer můžete vyhodnocovat do detailů své jízdní výkony na okruhu.
Řidič a spolujezdec jsou standardně vítáni sportovními sedadly v designu specifickém pro daný model z mikrovlákna Sensatec a Alcantara. Alternativně jsou k dispozici M sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a perforovanými povrchy v kůži Vernasca s textilií Sensatec. Je možné dokoupit i karbonová sedadla, která jsou vyráběna z uhlíkovými vlákny vyztuženého plastu. V tomto případě se sníží hmotnost vozidla o 10,8 kilogramů!
Nové BMW M2 není jen atraktivním supersportem. Ve výbavě nechybí ani výkonná audiosoustava, navigace BMW Maps či 3zónová klimatizace. Nechybí ani možnost nastavení jízdního režimu tlačítkem Setup na středové konzole. V případě sklopení zadních sedadel umíte v M2 převézt i větší náklad (390 litrů).
Co se schovává pod kapotou
Mnichovská automobilka se u nové generace rozhodla pod kapotu zakomponovat řadový šestiválec 3,0 TwinPower turbo, který má výkon 338 kW (460 koní) s točivým momentem 550 Nm. Svým výkonem překonává předchůdce a dokonce nejvýkonnější limitovanou edici M2 CS. Ve standardní výbavě je v nabídce 8-stupňová automatická převodovka. Fanoušci manuálů si mohou dokoupit šestistupňovou manuální převodovku.
BMW M2 dokáže s automatickou převodovkou dosáhnout 100 km rychlosti za 4,1 sekundy. Rychlost 200 km dokáže dosáhnout za 13,5 vteřiny. Manuální převodovka je pomalejší, protože převody jsou pomalejší a má méně převodových stupňů. V tomto případě dosáhne vozidlo 100 km rychlosti za 4,3 sekundy a 200 km rychlosti za 14,3 sekundy. Nutno podotknout, že tato zrychlení jsou i přes vázu 1 800 kilogramů. Maximální rychlost končí při údaji 250 km/h, ale s balíkem M Driver Package zaúřaduje omezovač při rychlosti 285 km/h.
Výbava s automatickou převodovkou má nižší spotřebu paliva, která se pohybuje 9,6 – 9,8l/100 km. V případě manuální převodovky je to 10 – 10,2l/100 km. Takové auto si však koupí zákazníci, kteří neřeší spotřebu paliva a chtějí si vůz naplno užít.
Prodej novinky bude spuštěn v dubnu příštího roku. Výrobu podle informací bude zajišťovat mexický závod v San Luis Potosí. Zajímavostí je také, že si za manuální převodovku zákazníci musí připlatit (verze s automatem bude levnější, což se často nestává). Předpokládaná cena by měla být u automatu 72 000 eur. Za manuál si připlatíte přibližně 500 eur.
zakoupeno na runder.cz 12.09.2024
zakoupeno na runder.cz 12.09.2024
zakoupeno na runder.cz 27.08.2024